Aj!

Aj!
Aj som fan! Varför såg jag inte den komma?

onsdag 27 april 2016

Blanda inte in mig i din skit Jonas Bladh!

Så var det dags för lite misandri igen och leverantör är i vanlig ordning Nya Åland som på ledarplats läxar upp medborgarna med att "Män måste bli bättre föredömen". Det är synnerligen kontraproduktivt att på det här sättet skuldbelägga en grupp människor utifrån könstillhörighet. En individ är alltid personligen ansvarig för sina gärningar, alltid och oavsett kön. Så jag betackar mig för din kollektiva skuldbeläggning Jonas Bladh, dra inte in  mig i skiten du håller på med när du skriker "horor" efter andra, tafsar på kvinnor på krogen eller ännu värre, våldtar dem. Att du sedan inte tar hand om disken och tvätten är också ditt problem. Skärp dig, sluta upp med de där jävla dumheterna och städa upp din skit hemma istället för att skylla ifrån dig, ansvaret är helt och hållet ditt eget!

Verkar som vi behöver reda ut det här med mansnormen ännu en gång. Manliga normer står under ständig attack av feminismen som fått för sig att allt dåligt orsakas av mansnormer. I själva verket är det precis tvärtom, avsaknad av just mansnormer leder till att vissa individer inte kan bete sig på ett acceptabelt sätt. Att våldta är inte en mansnorm. Det är ett fåtal individer som utövar våld mot andra och de kan aldrig utgöra en norm. Den överväldigande majoriteten av alla män tar bestämt avstånd från sexuellt våld och de är de och inga andra som utgör normen. Men just mansnormen att värna de som är svagare står under ständig attack från feminister som Jonas Bladh som skyller sina egna tillkortakommanden som det här med att han tafsar på krogen på just de här männen som inte anser att sådant beteende är okej.

Ta ansvar för dina egna handlingar Jonas Bladh och skyll fan inte på mig!


Inga kommentarer: